Vegyeszmernok_kep

Vegyészmérnöki Alapszak

Az vegyészmérnök hallgatók oktatása két Karon folyik: a Természettudományi és Informatikai Karon a természettudományos alapismereteken túl specializált szakterületeken szereznek tudást a hallgatók, míg a Mérnöki Karon a műszaki és mérnöki alapokat sajátítják el.

Mit tanul a vegyészmérnök hallgató?

A 7 féléves gyakorlatorientált képzés során a vegyészmérnök szakos hallgató főként a kémiai tárgyakkal, vegyipari technológiákkal és az ezekhez szükséges mérnöki tárgyakkal gazdagítja tudását. A laboratóriumi és gyakorlati ismereteket az ipari környezetben teljesítendő szakmai gyakorlat teszi teljessé, melynek időtartama legalább 6 hét. A szükséges kémiai, fizikai, anyagtudományi, műszaki és szakmai tudás elsajátítása mellett a mérnöki és természettudományos alapismeretekkel (folyamatirányítás, matematika, fizikai kémia, nanotechnológia), valamint a gazdasági és humán területtel (vállalkozás-gazdaságtan, menedzsment, minőségbiztosítás, környezetvédelem, biztonságtechnika, jog) is foglalkozik a vegyészmérnök alapképzés.


Mit ismer és mire képes a vegyészmérnök hallgató a BSc-diploma megszerzésekor?

Ismeri

• a vegyipar és a kapcsolódó iparágak területén alkalmazott folyamatok matematikai és természettudományos (kémiai és fizikai) hátterét

• a leggyakrabban használt anyagokat, előállításuk alapjait és alkalmazásuk feltételeit

• a kémiai és vegyipari folyamatokra vonatkozó alapvető elveket, tervezési és irányítástechnológiai eljárásokat

• a használt berendezések, eszközök működési elveit, szerkezeti egységeiket, tervezésük alapjait, alkalmazhatósági körülményeit

• a használatos mérési és elemzési módszereket

• a kapcsolódó biztonsági, egészség- és környezetvédelmi követelményeket

• a kapcsolódó gazdasági, menedzsment, minőségbiztosítási, információtechnológiai, szellemi tulajdon védelmi és egyéb jogi szabályok és eljárások alapjait

• a szakterület ismeretszerzési, adatgyűjtési módszereit, azok etikai korlátait

Képes

• alkalmazni a kémiai folyamatokhoz és kémiai technológiákhoz kapcsolódó elemzés és tervezés számítási, modellezési elveit és módszereit

• értelmezni és jellemezni a vegyipari és kémiai technológiai rendszerek szerkezeti egységeinek, elemeinek felépítését, működését, az alkalmazott rendszerelemek kialakítását és kapcsolatát

• alkalmazni a kapcsolódó műszaki és biztonsági előírásokat, a folyamatok és berendezések beállításának, üzemeltetésének elveit és gazdaságossági összefüggéseit


Mi vár a hallgatókra a BSc-diploma megszerzése után?

• továbbtanulási lehetőség az SZTE vegyész, vegyészmérnök szakán, egyéb mérnöki szakon, vagy más hazai, illetve külföldi egyetemen

• kutatómérnökök lehetnek hazai és külföldi kutatóintézetekben

• elhelyezkedési lehetőség az iparban (pl. vegyipar, gyógyszergyár, építőipar stb.) és más kapcsolódó területeken (környezetvédelem, ipari és természeti katasztrófavédelem, stb.) munkakörökben: kutatóintézetben, vegy- és gyógyszeriparban, környezetvédelemben, intézményekben


Ajánljuk figyelmedbe letölthető tájékoztató anyagunkat is!





Kövess minket




Friss Hírek

Kutatokka_valtak_egy_napra_a_Szent-Gyorgyi_Tanulmanyi_Verseny_irant_erdeklodo_zentai_diakok_az_SZTE_segitsegevel

Szent-Györgyi Albert nyomdokain jártak a róla elnevezett verseny iránt érdeklődő diákok, akiknek az SZTE Nemzetközi és Közkapcsolati Igazgatósága különleges programokat szervezett. A programban 2024. május 23-án két határon túli, vajdasági középiskola diákjai tapasztalhatták meg, milyen a kutatók élete. A zentai Bolyai Tehetséggondozó Gimnázium és a Zentai Gimnázium tanulói számára életre szóló élményt adott a szegedi látogatás.

IMG_6993_jpg-001

A világon mindössze három olyan készülék működik, amelyet a Szegedi Tudományegyetem Interdiszciplináris Kutatásfejlesztési és Innovációs Kiválósági Központja a közelmúltban beszerzett. A spektrál CT új távlatokat nyit a kompozit anyagok, implantátumok, akkumulátorok, katalizátorok vizsgálatában, így képes lesz kiszolgálni az SZTE széles kutatói körét és ipari partnereit. A berendezést Dr. Fendler Judit kancellár és Prof. Dr. Kónya Zoltán tudományos és innovációs rektorhelyettes adta át.